tirsdag den 6. august 2013

Når dit sind reagerer naturligt, men ikke hensigtsmæssigt!



Hvad er det der gør, at vi igen og igen hiver de negative og dårlige erfaringer frem, når vi oplever nye ting. Det kom Lars Ellyton (karriere- og stress coach) og fortalte om i dag.
Lars forklarede at alle vores erfaringer, både gode og dårlige, bliver lagret i vores sind. Sindet vil gøre alt for at passe på dig, og hiver derfor de erfaringer frem, som det mener vil passe bedst på dig. Det vil ofte være erfaringer, hvor vi har oplevet ting, der har sat sig, angst, bekymring, mindreværd og selvbebrejdelse.
Heldigvis kom Lars også med en forklaring på hvordan du kan ændre på disse mønstre. Du skal lytte til sindets erfaringer med dit hjerte, uden at  blive irriteret eller sur over det. Bare lytte og tænke "hvorfor vil sindet fortælle mig det?" og herefter prøve at få lagret nogle gode og positive oplevelser. 

Lars har herefter tilbudt alle deltagere en times coaching, hvilket jeg selv havde stor glæde af. Tak for det Lars!

Projektet "et bord til en jobsøgende" har jo det formål, at alle de deltagende kommer i arbejde, og jeg blev den første der stopper af denne grund. Det har været nogle lærerige uger, både på det faglige og personlige plan. Skønt at møde en masse engagerede mennesker både deltagere og inputgivere.
Jeg er imponeret over hvor mange, der vil hjælpe vores lille flok af arbejdssøgende, og jeg er helt sikker på at det vil give resultater. Tak til alle jer.

af Bettina Hald Sudergaard

(På vegne af resten af holdet, ønsker jeg Bettina hjertelig tillykke med de nye udfordringer - det bliver fantastisk godt for dig og det har været en fornøjelse at have dig med.
Mange hilsner Kim Soelberg Jørgensen)

1 kommentar:

  1. Your website is very beautiful or Articles. I love it thank you for sharing for everyone.

    Ressourceforløb

    SvarSlet