torsdag den 15. august 2013

Virksomhedsbesøg hos headhunterfirmaet Proactme


Af Birgit Kornum

I de hyggelige kontorlokaler hos Proactme i Bredgade sidder headhunter og rekrutteringskonsulent Christiane Clausen. Med en teoretisk baggrund som Cand.soc, i Psykologi og Arbejdslivsstudier, fortæller hun om jobbet som headhunter og specielt om, hvordan hun anvender LinkedIn i praksis.

Vil man gerne findes af en headhunter er der et par simple råd, der er gode at følge: En profil, der er opdateret med en færdiggørlsesprocent på 100%, vil automatisk ligge højere i søgningerne. Hvis man kun angiver sin stillingsbetegnelse, uden yderligere oplysninger, vil en headhunter i første omgang gå videre i sin søgning og finde en potentiel kandidat, der oplyser mere konkret, hvilke områder vedkommende har beskæftiget sig med. Jo mere konkret - jo bedre. Dog vil det i mange tilfælde være ok med korte sætninger og stikord.

En headhunter leder jo typisk efter kandidater med helt specifikke erfaringer – så fremgår disse af LinkedIn profilen, er chancen for at blive lagt mærke til langt større. Målsætningen med rekruttering og headhunting er i bund og grund en vellykket ansættelse for både medarbejder og arbejdsgiver. Det sker sjældent af sig selv. For det meste ligger der et stort stykke benarbejde bag. Derfor vælger mange virksomheder at outsource denne opgave til professionelle konsulentvirksomheder som Proactme.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar